Oto jest pytanie…
Jakie są różnice? Kiedy jaki zastosować?
Znakowanie polega na powierzchownym wybraniu materiału, innymi słowy jest to taki bardzo, bardzo płytki grawer… którego głębokość nie jest wyczuwalna pod opuszkiem palca. Dlatego najczęściej nazywany jest znakowaniem laserowym. Grawer analogicznie jest głębszy i dotykając go z łatwością możemy ocenić, że materiał wybrany został głębiej.
Czas realizacji…
Oprócz różnicy w głębokości pomiędzy znakowaniem, a grawerem, istotnym parametrem jest czas wykonania usługi. Znakowanie wykonuje się szybciej, natomiast grawerowanie jest procesem zajmującym znacznie więcej czasu, co wpływa bezpośrednio na cenę usługi. Grawer może być (w zależności od głębokości) od kilku do kilkuset razy droższy od znakowania.
Kiedy wybierzemy znakowanie laserem?
Na pewno na produktach w których nie ma potrzeby wykonywania graweru. Dobrym przykładem będą długopisy reklamowe oraz rozmaite gadżety reklamowe z logo firmy – na tych produktach nie potrzeba wykonywać głębokiego grawerowania, który mógłby okazać się wielokrotnie droższy od taniego gadżetu. Wybierając znakowanie laserem cenę można zoptymalizować również pod kątem wykonania większych serii lub wielotysięcznych nakładów.